شهرداری از طریق یک شرکت واسطه، اتوبوس‌ برقی از کشور چین خریداری کرده و اتوبوس ها به نام آن شرکت وارد گمرک شده اند.

اتوبوس چینی

همشهری- زینب زینال زاده: سال گذشته در سفر شهردار تهران به چین، قرارداد خرید ۲۵۰۰دستگاه اتوبوس برقی بسته شد. براساس آخرین اطلاعات ۱۱۰دستگاه اتوبوس برقی از قرارداد چین تأمین شده و ۱۰دستگاه به بندر شهید رجایی رسیده است. این درحالی است که اخیرا برخی از مسئولان گمرک عنوان کرده‌اند که اتوبوس‌ها به نام شهرداری تهران ثبت نشده‌اند. اعضای شورای شهر تهران دیروز (۲۹ مهر) در دویست‌وهفتادودومین جلسه پارلمان شهری به این موضوع واکنش نشان داده و به‌صراحت گفتند که اتوبوس‌های رسیده به بندر شهید رجایی متعلق به شهرداری تهران هستند. بنا به‌گفته‌های مهدی علیزاده، مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی هم این اتوبوس‌ها آبان‌ماه در ناوگان فعال می‌شوند.

  • اتوبوس‌ها باید هرچه سریع‌تر ترخیص شوند

پیش از شروع جلسه۲۷۲ پارلمان شهری، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره موضوع‌های مختلف صحبت کرد که مهم‌ترین آنها رد ادعاهای مطرح‌شده از سوی گمرک بود. چمران در واکنش به اظهارنظر مسئولان گمرک اعلام کرد که اتوبوس‌های برقی به بندر شهید رجایی رسیده‌اند، اما هنوز در گمرک مانده و بارگیری نشده‌اند. اینکه گفته می‌شود به نام شهرداری تهران اتوبوس وارد نشده، صحت ندارد. چراکه شهرداری بنا بر ضروریات از طریق شرکت وابسته به بانک شهر اتوبوس‌ها را خریداری کرده و به نام آن شرکت هم وارد شده است. باید هرچه سریع‌تر از گمرک ترخیص شوند.

  • تعدادی از اتوبوس‌های گمرک متعلق به شهرداری تهران است

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران هم عضو دیگری بود که نسبت به‌گفته‌های مسئولان گمرک بی‌تفاوت نماند و تأکید کرد که تعدادی از اتوبوس‌های رسیده به گمرک متعلق به شهرداری تهران است. این اتوبوس‌ها به نام یک شرکت کارگزاری ثبت شده و موضوع اصلی پروسه تأیید شناسه گارانتی اتوبوس‌ها توسط وزارت صمت است. اگر این مرحله انجام شود، موضوع عملا به رسمیت شناخته می‌شود.

  • گمرگ نباید بیانیه‌ای علیه شورای شهر می‌داد

حبیب کاشانی، دیگر عضو شورای اسلامی شهرتهران هم دراین‌باره تأکید کرد که با توجه به نزدیکی وارونگی هوا همکاران کمک کنند تا اتوبوس‌های مانده در گمرک شهید رجایی ترخیص شوند. متأسفانه گمرک ورود اتوبوس‌ها را تکذیب کرده و باید گزارش جامع توسط شرکت اتوبوسرانی داده شود. گمرک نباید بیانیه‌ای علیه شورای شهر می‌داد و باید ابهامات برطرف شود و اگر گمرک اشتباه کرده، باید عذرخواهی کند. تعجب می‌کنم که چرا گمرک دوست ندارد اتوبوس به تهران بیاید؟ این مایه تعجب است که دلشان برای مردم نمی‌سوزد.

  • خدمت‌رسانی در خطوط مرکزی

مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران هم که در صحن شورا حضور داشت، با بیان اینکه ۱۰دستگاه از اتوبوس‌های رسیده به گمرک متعلق به شهرداری تهران است، گفت که این اتوبوس‌ها توسط شرکت کارگزار ثبت شده و همین موضوع سبب اظهارنظر نادرست از سوی مسئولان گمرک شده است. ۱۰۰دستگاه دیگر هم اوایل آبان‌ماه وارد می‌شود و تا آخر آبان در خطوط مرکزی وارد مدار خدمت‌رسانی خواهند شد.

کد خبر 892718
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha